Trenuri care trec prin curtea din spatele caselor

cale-ferata-Hanoi-01

Cartierul vechi al oraşului Hanoi, capitala Vietnamului, este o zonă ticsită de străzi mici, înguste, încărcată cu sute de clădiri cu arhitectură colonială fermecătoare, temple budiste şi pagode, toate înghesuite una lângă alta.

cale-ferata-Hanoi-02

cale-ferata-Hanoi-03

După cum denotă numele, aceasta este cea mai veche zonă a oraşului şi a fost, pentru mult timp, un important centru economic. Străzile comerciale antice care şerpuiesc între casele şi casele-magazin conservate ce se înşiră de-a lungul acestor drumuri au fost construite cu ceva mai mult de un secol în urmă, când au fost concepute să fie lungi şi înguste, pentru a fi evitate taxele mari.

cale-ferata-Hanoi-04

cale-ferata-Hanoi-05

Cu restricţii de înălţime impuse de guvern (cele mai multe clădiri din cartierul vechi nu au mai mult de două etaje), oraşul a crescut pe orizontală. În zona cartierului vechi, casele se extind până la marginea străzilor şi periculos de aproape de calea ferată care intersectează cartierul în drumul său spre Podul Long Bien.

cale-ferata-Hanoi-06

cale-ferata-Hanoi-07

Calea ferată este atât de aproape de clădiri, încât locomotiva, care circulă de două ori pe zi, este nevoită să perieze, practic, pietonii şi copiii care se joacă pe stradă. Localnicii ştiu când trece trenul, se mută din drum şi chiar demontează reclamele magazinelor atunci când se apropie trenul. Pentru ei nu este decât o parte din rutina zilnică.

cale-ferata-Hanoi-08

cale-ferata-Hanoi-09

Bătrânii stau pe şine şi vorbesc toată ziua, iar când se apropie trenul, se ridică, îşi mută scaunele la un metru distanţă de şine şi continuă să vorbească, în timp ce trenul trece printre ei.

cale-ferata-Hanoi-10

cale-ferata-Hanoi-11

Alţii intră în casă sau duc înăuntru scuterele pe care le ţin afară, pentru a face loc trenului. După ce calea ferată a redevenit liberă, totul se mută înapoi.

cale-ferata-Hanoi-12

Adam Armstrong, care lucrează pentru o companie de turism comunitar bazat pe aventură, a văzut această scenă ciudată când a vizitat Vietnamul. „Îmi pot doar imagina câte accidente nefericite s-au petrecut de-a lungul anilor aici, dar nu sunt capabil să înţeleg cum pot trăi acei oameni”, a spus el.

cale-ferata-Hanoi-13

cale-ferata-Hanoi-14

„Când am cutreierat oraşul pe lângă calea ferată şi am intrat prin case, am fost primit cu zâmbete şi am fost invitat să mă joc cu copiii sau să stau la masă. Într-un loc în care, de două ori pe zi un tren de viteză trece, la propriu,  prin camera ta de zi, este uimitor să vezi cât de împăcaţi cu acest lucru sunt oamenii care locuiesc aici”, a mai spus Adam Armstrong.

cale-ferata-Hanoi-15

cale-ferata-Hanoi-16

Piaţa feroviară Maeklong din Thailanda are un aspect similar. Spre deosebire de Hanoi, unde oamenii trăiesc pe marginea căii ferate, Piaţa Maeklong este situată, de fapt, chiar pe aceasta.

cale-ferata-Hanoi-17

Când se apropie trenul, vânzătorii îşi adună coşurile, cutiile şi tot ce se află pe calea ferată. Odată ce trenul a plecat, vânzătorii împing înapoi tarabele şi copertinele şi totul revine la normal, ca şi cum nimic nu s-a întâmplat. (Traducere şi adaptare după amusingplanet.com, Foto: flickr.com, Video: youtube.com)