Târgul Naţional al Mierii

targ-mierePeste 100 de apicultori au adus bucureştenilor miere şi produse apicole din toate colţurile ţării, la ediţia de primăvară a Târgului Naţional al Mierii, organizat de Asociaţia Crescătorilor de Albine din România (ACA), pe platforma apicolă Băneasa, în perioada 20 – 22 martie 2015.

Târgul Naţional al Mierii a devenit în ultimii ani un eveniment tradiţional şi recunoscut, dedicat consumatorilor de produse apicole din zona Capitalei.

Expozanţii prezenţi la cea de-a 12-a ediţie a Târgului etalează o gamă extrem de diversificată, de la produse apicole obţinute direct din stupină până la produse apicole condiţionate sau alte preparate derivate din produse apicole – suplimente nutritive, medicamente, cosmetice etc.

De asemenea, de acest târg beneficiază şi apicultorii, la început de sezon apicol, deoarece sunt prezente şi produsele dedicate acestora – stupi şi componente, utilaje şi alte echipamente apicole, produse pentru sănătatea albinelor, produse pentru nutriţie sau cărţi de specialitate etc.

Potrivit datelor ACA, în 2014, producţia de miere s-a redus la jumătate din cauza secetei înregistrate în vestul ţării şi a ploilor excesive din sud, iar preţul mierii a urcat cu 15 procente. România produce, în medie, 20.000 de tone de miere anual, clasându-se pe locul patru în Europa, iar efectivele au atins anul trecut 1,47 milioane de familii de albine.

La nivel naţional sunt înregistraţi în jur de 40.000 de apicultori, peste 60% dintre aceştia fiind membrii ACA, cu un efectiv de 900.000 de familii de albine. În sistem ecologic, producţia de miere a fost anul trecut de 3.200 de tone, iar familiile de albine certificate în acest sistem de 110.000.

Datele statistice arată că românii consumă, în medie, 450-500 de grame de miere pe an pe locuitor, un consum în creştere faţă de acum 10 ani, dar, comparativ cu cele două kilograme consumate în Germania sau 1,5 kilograme în Olanda şi Belgia, ei se situează încă în coada clasamentului european.

ACA este o asociaţie înfiinţată în 1958, singura cu acoperire naţională, care are 40 de filiale judeţene şi societăţi comerciale de desfacere pentru aprovizionarea apicultorilor cu toate echipamentele şi materialul genetic necesar. (Text si foto: Agerpres)