Expoziţie dedicată păpuşii Barbie

„Barbie, mai mult decât o păpuşă” este prima expoziţie de la Madrid dedicată celebrei creaţii a firmei Mattel, care parcurge 56 de ani de istorie prin prezentarea unei colecţii de 438 de exemplare, care pun în evidenţă faptul că această păpuşă a depăşit graniţa unei simple jucării devenind un obiect de legendă, relatează EFE.

Inaugurată luni, 13 februarie, expoziţia din capitala Spaniei — pusă la punct de Enrique Bonet cu ajutorul Fundaţiei Canal de Madrid şi compania de jucării Mattel, în colaborare cu 24 ORE Cultura — ilustrează ‘transformările sociale’ cele mai importante ale celebrei protagoniste de la lansarea ei în martie 1959.

Se recreează asftel istoria acestei păpuşi care a evoluat odată cu societatea în a doua parte a secolului XX, potrivit directoarei Fundación Canal, Eva Tormo. Expoziţia, deschisă publicului în perioada 16 februarie — 2 mai la Fundaţia Canal de Madrid, relevă o mulţime de faţete ale primei păpuşi create cu înfăţişare de femeie, prin numeroase sectoare diferenţiate.

Toate au însă un numitor comun, „estetica rafinată şi sofisticată” care au făcut din Barbie un simbol, potrivit expertului în istoria modei Massimiliano Capella.

Primul sector al expoziţiei este ‘Barbie Evolution’, unde se consemnează naşterea primei păpuşi, la 9 martie 1959, şi debutul său făcut la Târgul de Jucării din New York, unde şi-a arătat prima dată talia fină, picioarele lungi şi sânii proeminenţi care reprezentau prototipul femeii americane la modă în acel moment.

Parcurgând expoziţia se observă cum legendara păpuşă a trecut prin schimbări fizice atât în ce priveşte fizionomia cât şi corpul adoptând diferite rase, culturi şi stiluri: de la prima Barbie neagră din 1980 la cel mai recent model, ‘Barbie Curvy’.

„Barbie şi relaţia sa cu moda” este un alt sector al expoziţiei în care sunt prezentate transformările de stil ale păpuşii, în pas cu moda, punctul culminant fiind „Barbie pe podium” o serie în care celebra păpuşă poartă creaţiile unor case de modă de lux precum Moschino, Versace, Dior, Gucci, Calvin Klein, Prada sau Oscar de la Renta.

„Familia Barbie” este un alt sector în care este expus un adevărat clan format din cinci surori, un frate, doi verişori şi logodnicul său Ken, „un alt accesoriu al păpuşii” a glumit Capella.

Păpuşa a fost reprezentată în peste 150 de profesii de la astronaut, poliţistă, medic şi până la soldat, în conformitate cu sloganul: ‘I Can Be’ (pot să fiu), deoarece Barbie trebuie să fie un exemplu profesional pentru fetiţe.

„Limita eşti tu însăţi, poţi să ajungi să fii ceea ce vrei şi să-şi transformi visele în realitate”, este unul din învăţămintele transmise de păpuşa Barbie. (Text: Agerpres, Foto: lesartsdecoratifs.fr , Video: youtube.com)