„ColonHelp” nu ajută colonul. Dar goleşte portofelul!

colonhelp– În 2013, clienţii ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL Bistriţa au dat pe „ColonHelp” de 3,6 ori mai puţini bani decât în urmă cu doi ani; profitul net al firmei deţinute de Paulina AILINCĂI şi Paul Emanuel AILINCĂI a scăzut de peste 10 ori faţă de 2012 şi de 42 de ori faţă de rezultatul înregistrat în 2011

– Tot în 2013, ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL a pierdut procesele prin care a încercat să scoată de pe net articolul „ColonHelp nu ajută colonul. Dar goleşte portofelul!”

– „ColonHelp” este un produs netestat clinic; cu toate acestea, firma susţine că este „cel mai bun curăţitor intestinal şi detoxifiant din România”

– Pe pagina de Facebook a firmei, vedete internaţionale ca Oprah Winfrey, Angelina Jolie, Beyonce, Leona Lewis sau Jennifer Ariston sunt asociate FĂRĂ CONSIMŢĂMÂNTUL LOR cu produsul „ColonHelp”


ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL Bistriţa
, judeţul Neamţ (J27/805/2007, CUI 21917821), – firmă care vinde un produs netestat clinic, dar lăudat că ar avea o grămadă de efecte pozitive asupra sănătăţii, „ColonHelp” – a raportat pentru 2013 cea mai mică cifră de afaceri din ultimii 4 ani, de 6,74 milioane lei. În 2012, acest indicator a fost de 17,9 milioane lei, iar în 2011 a înregistrat un record de 24,28 milioane lei.

Şi mai cruntă a fost evoluţia profitului net al societăţii nemţene, care a ajuns în 2013 la 254.238 lei (3,77% din cifra de afaceri), în condiţiile în care în 2012 s-a ridicat la 2,7 milioane lei (15% din cifra de afaceri), iar în 2011 a fost de 10,68 milioane lei (44% din cifra de afaceri). Demn de remarcat şi faptul că scăderea din 2013 a profitului s-a produs în condiţiile în care numărul angajaţilor s-a redus cu 22,6%.

Anul 2013 a fost prost pentru firma deţinută (în cote egale) de Paulina AILINCĂI (n. 06.04.1953) şi fiul acesteia, Paul Emanuel AILINCĂI (n. 6.07.1975), şi din punct de vedere juridic. Supăraţi pe un blogger care şi-a permis să afirme că „produsul-minune” al companiei nu are calităţile prezentate, cei doi Ailincăi au chemat la judecată firma „Automatic Inc”, deţinătoarea portalului WordPress care găzduieşte blogul, pentru a-i impune să şteargă textul respectiv şi a-i lua cel puţin 100.000 euro spre a compensa un prejudiciu calculat cumva preliminar.

Cele două procese intentate de ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL au fost soluţionate de instanţă în defavoarea reclamantei, care a fost obligată să achite şi suma de 3.500 USD drept cheltuieli de judecată. Astfel, a aflat şi familia AILINCĂI de la Neamţ că tentativa de limitare a dreptului la opinie se plăteşte scump.
Dar să vedem ce spunea bloggerul respectiv…

„ColonHelp nu ajută colonul. Dar goleşte portofelul!”

Autorul blogului „Insula îndoielii” precizează în textul  „ColonHelp nu ajută colonul. Dar goleşte portofelul!” că a fost contactat şi ameninţat cu procese, nu pentru că ar fi propagat informaţii neadevărate, ci pentru că a arătat adevărul. O parte a acestui adevăr este că produsul „ColonHelp” generează chiar el un simptom pe care pretinde că îl tratează, cel al apariţiei plăcii mucoide în colon.

În sprijinul afirmaţiilor sale, bloggerul face trimitere la un text de specialitate – „Placa mucoidă – cum ne «detoxifiem» de ceva ce nu există cu ajutorul curăţitorilor intestinali!”, în care se spune, printre altele, că „Suntem bombardaţi de publicitate agresivă în favoarea unor aşa-numite produse de detoxifiere a colonului, care nu sunt de fapt decât nişte banale laxative de volum (care pot avea, într-adevăr, rostul lor) la suprapreţ” sau „Când cineva încearcă să vă vândă un produs al cărui efect se bazează pe afirmaţii conform cărora 80% din problemele de sănătate pot fi prevenite sau rezolvate prin «curăţarea colonului» sau prin sesiuni de «detox», încercaţi să fiţi sceptici şi nu vă lăsaţi amăgiţi de nişte capcane comerciale„.

De asemenea, în acest text se apreciază că toate ingredientele de bază care compun produsul „ColonHelp” costă, de la alţi producători, de circa 10 ori mai puţin.

Manipulări şi dezinformări online

ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL Bistriţa se declară producător de suplimente nutritive, nu numai comerciant, şi nu e foarte clar în ce constă activitatea de producţie, de unde şi sub ce formă provin ingredientele despre care se spune că ar fi „100% naturale: seminţe de in, tărâţe de psyllium, chimen, coriandru, oregano, pătrunjel, argilă”.

Pe site-ul colonhelp.ro, scrie cu litere de-o şchioapă: „ColonHelp, cel mai bun curăţitor intestinal şi detoxifiant din România”. Pe lângă faptul că nu există nici expertiză medicală care să ateste faptul că acest produs ar fi „curăţitor intestinal” şi/sau „detoxifiant”, afirmaţia „cel mai bun din România” este… de competenţa Protecţiei Consumatorului. Afirmaţii de genul „cel mai…”, „cea mai” care nu pot fi probate cu documente oficiale reprezintă RECLAMĂ MINCINOASĂ!

Culmea e că ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL chiar vrea să ne prostească şi scrie (la „Termeni şi condiţii de utilizare”): «Afirmatia „ColonHelp este cel mai bun produs de detoxifiere din Romania” este sustinuta de rapoartele de vanzari si studiile de piata Zenyth Pharmaceuticals. ColonHelp este cel mai vandut produs de detoxifiere din Romania, potrivit raportului CEGEDIM pentru perioada iunie-iulie 2011

De pe acelaşi site aflăm că avem de-a face cu un „Produs certificat ISO” şi drept dovadă ni se prezintă două certificate emise de TUV NORD CERT Gmbh, unul pentru EN ISO 9001:2008 şi altul pentru EN ISO 22000:2005, acesta din urmă purtând menţiunea: „cerinţe pentru oricare organizaţie din lanţul alimentar”.

Dincolo de faptul că astfel de certificări sunt la ordinea zile în industria alimentară, nici măcar nu e sigur dacă ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL mai deţine aceste certificări pentru că pe ambele certificate de pe site scrie: „Valabil pana la 2014-01-16”!

Oprah Winfrey şi Angelina Jolie au ajuns „vedete ColonHelp”

Şi pentru ca manipularea să fie completă, se apelează şi la Facebook. Astfel, pe pagina companiei apar poze cu unele vedete internaţionale, cum ar fi Oprah Winfrey, alături fiind postat următorul text: «Cunoscuta in toata lumea datorita show-ului de televiziune care ii poarta numele, Oprah a incercat intotdeauna sa isi impartaseasca experienta si stilul de viata fanilor. Astfel a ajuns cunoscuta in randul fanilor dieta de detoxifiere a lui Oprah, care consta in legume si fructe, cereale integrale, nuci… Tu le impartasesti apropiatilor experientele tale? Ai recomandat produsul ColonHelp altor persoane, rude, prieteni?»

oprah-colonhelp

Prin triunghiul «Oprah – dieta de detoxifiere – ColonHelp” se încearcă acreditarea ideii că şi Oprah a recurs la produsul Paulinei Ailincăi. Desigur, sunt şi unii care îşi dau seama că nu e decât o golănie.

La fel e şi în cazul Angelinei Jolie, care apare cu foto şi mesajul „Angelina Jolie este o adepta infocata a curelor de detoxifiere. Frumoasa actrita incearca sa se mentina in forma, renuntand periodic la hrana solida si consumand doar lichide. Un pic cam dur, asa-i? ColonHelp nu te obliga la o dieta drastica, dar te ajuta sa elimini eficient toxinele si sa fii in forma. Suntem siguri ca iti place ColonHelp, dar daca produsul ar putea sa se imbunatateasca, ce ti-ar placea sa fie altfel?”.

Probabil că Oprah, Angelina Jolie, Beyonce, Leona Lewis sau Jennifer Ariston nu ar fi foarte încântate să afle că sunt asociate GRATUIT şi FĂRĂ CONSIMŢĂMÂNTUL LOR cu un produs care, în patru ani, a totalizat vânzări de aproape 15 milioane euro.

Şi ca să încheiem într-o notă uşor hazlie: de pe pagina de Facebook, dar şi de pe site, aflăm că, pe lângă alte minuni pe care le face, „ColonHelp” te ajută şi să slăbeşti. Mai mult, articolul „Cum slăbeşti cu ColonHelp?” a fost accesat de peste 400.000 ori!

Doamna din imaginea de AICI sau de AICI este Paulina AILINCĂI (expunerea în semiprofil nu este din greşeală) şi are „ColonHelp” la discreţie (Text si foto: antitepari.ro)