Celebra păpuşă Barbie se va diversifica în noi variante, „plinuţă”, „scundă” sau „înaltă”, a anunţat joi fabricantul de păpuşi Mattel, care sparge pentru prima dată în 57 de ani stereotipul feminin promovat până acum, relatează AFP.
Noile păpuşi Barbie vor fi prezentate în patru morfologii diferite, cu forme, scundă sau înaltă, cele trei versiuni urmând să se adauge modelului original.
Păpuşile vor fi fabricate de asemenea în şapte tonalităţi diferite de piele. Evenimentul constituie o abatere atât de evidentă de la tiparele sale tradiţionale, încât revista ‘Time’ a ţinut celebreze această decizie pe coperta sa din 28 ianuarie.
‘Barbie este o ilustrate a lumii pe care tinerele fete o văd în jurul lor”, a explicat Richard Dickson, PDG al companiei Mattel, într-un comunicat. „Capacitatea ei de a evolua în timp, rămânând totodată fidelă spiritului său, contribuie amplu la imaginea sa de păpuşă aflată pe primul loc în lume”, a spus el.
Mattel nu este primul fabricant de păpuşi care sparge dictatul reprezentării feminine ideale. La sfârşitul anului 2014, un tânăr grafician din Pittsburgh, Nickolay Lamm, a lansat Lammily, o păpuşă al cărei aspect corespunde „măsurătorilor clasice ale corpului uman” în conformitate cu societatea.
Această noutate trebuie să permită păpuşii Barbie să reziste unei eroziuni a vânzărilor, care au scăzut în trei ani cu 16% în primul semestru al anului 2015.
În martie 2015, Mattel a lansat versiunea interactivă ‘Hello Barbie’, o păpuşă care vorbeşte şi poate lega chiar conversaţii.
Mattel a avut mai multe tentative de a deschide universul Barbie diversităţii fără să facă însă schimbări notabile. În 1980, fabricantul a comercializat pentru prima dată Black Barbie, o păpuşă neagră cu coafură afro.(Text: Agerpres, Foto: twitter.com/barbie)