Orice informaţie despre un anumit vin poate fi cunoscută de consumatori printr-o simplă scanare a etichetei, graţie aplicaţiei Winewoo pentru telefoane mobile, dezvoltată de firma franceză Kasual Business. Aplicaţia, ce se poate descărca gratuit, oferă informaţii despre sol, recoltă şi ţara care vinde vinul respectiv, având în vedere circa o sută de criterii.
Consumatorul poate afla de exemplu ce vin poate fi păstrat zece ani, care se potriveşte cu carnea roşie sau cu brânza de capră, dacă aminteşte de lemn fiindcă a fost ţinut în butoaie şi multe alte informaţii, relatează France Presse.
Utilizatorul poate descoperi astfel noi vinuri în funcţie de gusturile sale, să comenteze despre ele cu prieteni şi viticultori, să îşi administreze propria pivniţă de vinuri şi să cumpere vin de pe site-uri partenere sau direct. Autorii aplicaţiei au avut încă din 2010 ideea de a realiza un astfel de „Shazam al vinului” (cu referire la aplicaţia „Shazam”, care recunoaşte orice piesă muzicală sau reclamă şi care a fost adoptată de peste 100 de milioane de utilizatori).
Firma Kasual Business a participat iniţial la licitaţia organizată de Comitetul interprofesional al vinului de Bordeaux (CIVB) pentru realizarea aplicaţiei Smart Bordeaux, care inventariază în prezent 17.000 mărci ale celor 8.000 de domenii viticole. „Smart Bordeaux a fost prima aplicaţie din lume care oferă utilizatorilor informaţii despre un vin scanând eticheta”, spune Christophe Chateau, director de marketing la CIVB, adăugând că aplicaţia a fost descărcată de 155.000 de ori.
Aplicaţia Winewoo este destinată pieţei mondiale a vinurilor cu preţuri cuprinse între 3 şi 15 euro. Concurentul lui Winewoo, Vivino (Danemarca), are la bază un sistem participativ al utilizatorilor pentru alcătuirea bazei de date. Autorii aplicaţiei Winewoo au solicitat viticultorilor datele, garantând astfel fiabilitatea lor. „Avem 80% din producţia franceză de vinuri, adică circa 100.000 de fişe de vinuri”, informează un asociat al firmei care a conceput aplicaţia, David Ducourneau.
După Franţa, vor fi înregistrate şi vinuri din ţări vecine, firma apreciind că în 2015 va reuşi să inventarieze producţia din Spania şi Italia, „care reprezintă, cu Franţa, 50% din producţia mondială”. Kasual Business, firmă la care lucrează în prezent zece persoane, speră ca numărul utilizatorilor Winewoo să crească după ce aplicaţia a fost lansată la sfârşitul lunii decembrie pe platforma de descărcare a Apple, urmând să fie disponibilă în curând în sistemul de operare Android. (Text: Agerpres Foto: winewoo.com)