Turiştii care vizitează Alba Iulia se pot întoarce acasă, alături de „Vinul Cetăţii”, şi cu „Pita Cetăţii”, cel mai recent produs de promovare al municipiului, lansat vineri, 27 mai, în cadrul unui eveniment găzduit de Centrul de Informare şi Promovare Turistică, la care au fost prezenţi, alături de autorităţi locale şi judeţene, şi oaspeţi din oraşul italian Alessandria.
Încă de la lansarea în februarie a „Vinului Cetăţii”, un vin medaliat la concursuri internaţionale, autorităţile locale din Alba Iulia au spus că vor urma şi alte produse, cum ar fi pâinea, care vor fi „branduite cu Cetatea Alba Iulia”.
Astfel, începând de vineri, turiştii care vor veni la Alba Iulia vor fi întâmpinaţi cu un nou produs de marketing, un co-branding realizat de o brutărie locală în parteneriat cu Primăria Alba Iulia.
Pâinea, în greutate de 1,2 kilograme, are formă de stea în şapte colţuri, la fel ca cea a Cetăţii Alba Carolina.
Călin Mătieş, reprezentantul brutăriei care produce „Pita Cetăţii”, a menţionat că aceasta este un produs atestat, ca „pita împletită”, de către Ministerul Agriculturii.
„Ingredientele sunt 40% suflet de român, 30% mândrie locală, 20% tradiţie, iar 10% este făină, maia, apă, sare şi ulei”, a menţionat Călin Mătieş, care este şi preşedinte al Federaţiei Naţionale a Producătorilor de Produse Tradiţionale din România.
„Pita Cetăţii” va putea fi găsită ca prezentare la Centrul de Informare şi Promovare Turistică, iar în rest la magazinele alimentare din Alba Iulia. Ea costă în jur de 9 lei, preţul fiind ceva mai mare deoarece manopera este aproape triplă faţă de o pâine normală, a precizat Mătieş.
„Pita” a ajuns deja şi în Arnsberg, oraş german înfrăţit cu Alba Iulia, dar şi în diverse oraşe din Italia şi Spania.
Autorităţile locale susţin că, după „Vinul Cetăţii”, un Rhine Riesling, şi „Pita Cetăţii”, vor fi rebranduite şi alte produse locale. Alba Iulia este primul municipiu din România cu un manual de branding.(Text si foto: Agerpres)