22% dintre utilizatorii de smartphone-uri folosesc softuri anti-reclame

smartphone-01

Circa un utilizator de smartphone-uri din patru (22%) recurge la un soft pentru blocarea reclamelor (ad blocker), cifră în creştere cu 90% într-un an, se arată într-un studiu publicat marţi, 31 mai şi preluat de AFP.

În prezent există circa 419 milioane de posesori de smartphone-uri care utilizează un soft anti-reclame, conform studiului realizat de PageFair, specializată în analiza datelor şi în anti-adblocking.

Potrivit cercetării efectuate împreună cu cabinetul Priori Data, proporţia utilizatorilor de sisteme de blocare este mult mai ridicată în ţările emergente decât în statele dezvoltate. În regiunea Asia-Pacific, 36% dintre deţinătorii de smartphone-uri recurg la astfel de softuri.

Conform celor mai recente cifre, din martie 2016, 93% din posesorii de smartphone-uri care utilizează un browser de internet ce permite blocarea reclamelor se află în regiunea Asia-Pacific. Cifra este mult superioară proporţiei zonei în rândul utilizatorilor de smartphone-uri — 55%.

Blocarea se mai poate face prin intermediul unei aplicaţii descărcate pe telefon sau al operatorului, în anumite cazuri, încheie AFP. (Text: Agerpres, Foto: rpc-forum.ro)