VODAFONE, amendă de 50.000 de lei pentru PRACTICI COMERCIALE INCORECTE

0
19

Cellphone, selective focus, canon 1Ds mark III

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a amendat cu 50.000 de lei operatorul de telefonie mobilă Vodafone pentru utilizarea de practici comerciale incorecte.

Conform unui comunicat al autorităţii, Vodafone punea la dispoziţie consumatorilor o serie de oferte prepaid care includeau un număr fix de minute, SMS-uri sau acces la Internet. Oferta era valabilă 28 de zile, însă, în urma analizării reclamaţiilor consumatorilor, a rezultat că, deşi aceştia se aflau în perioada de valabilitate a ofertelor, serviciile de apelare au fost restricţionate pentru că erau condiţionate de un număr suficient de apeluri primite.

„Consumatorilor le era impusă o condiţie pe care le era imposibil să o respecte, numai profesionistul având capacitatea tehnică de a monitoriza apelurile primite. La fel se întâmpla şi în cazul beneficiilor oferite la reîncărcarea diferitelor cartele, consumatorii, pentru a putea utiliza beneficiile achiziţionate, fiind condiţionaţi de numărul de apeluri primite”, precizează reprezentanţii ANPC.

De asemenea, o altă neregulă constatată se referă la cartelele reîncărcabile prin care se ofereau minute şi SMS-uri naţionale nelimitat. Operatorul de telefonie mobilă considera că utilizarea rezonabilă a serviciului înseamnă că numărul de minute al apelurilor iniţiate nu depăşeşte cu 500 numărul de minute primite. Website-ul prin care comerciantul îşi promova ofertele la aceste cartele nu menţiona aceste restricţionări.

Prin utilizarea cuvântului nelimitat se înţelege faptul că nu există nicio restricţie; practic, profesionistul utiliza acest termen doar în scop de marketing, consumatorii luând o decizie de tranzacţionare pe care în alta situaţie nu ar fi luat-o”, au subliniat reprezentanţii ANPC.

Astfel, pentru utilizarea unei practici comerciale înşelătoare, Vodafone a fost sancţionată contravenţional cu amendă de 50.000 lei, operatorul de telefonie obligându-se să elimine mecanismul de restricţionare automată a serviciilor ca urmare a raportului dintre numărul de minute sau SMS-uri efectuate şi cele primite.

„O practică comercială este considerată înşelătoare atunci când un comerciant ascunde sau oferă într-un mod neclar, neinteligibil, ambiguu ori în contratimp, o informaţie esenţială sau nu indică intenţia comercială a practicii, în cazul în care aceasta nu rezultă deja din context, şi când, în oricare dintre cazuri, consumatorul mediu este determinat sau este susceptibil a fi determinat să ia o decizie de tranzacţionare pe care altfel nu ar fi luat-o”, explică reprezentanţii ANPC, citând prevederile Legii 363/2007. (Text: Agerpres, Foto: cromo.com.uy)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.