Durata optimă a somnului

0
24

durata-somn

Numărul necesar al orelor de somn de care are nevoie omul în diferitele etape ale vieţii sale este cuprins într-un îndrumar publicat recent în Sleep Health, revista oficială a National Sleep Foundation din SUA, informează publichealthwatch.wordpress.com.

Recomandările extind marja orelor de somn pentru copiii în vârsta cuprinsă între 4 luni şi 17 ani. Totuşi, pentru noii născuţi marja s-a îngustat exprimându-se punctul de vedere că nou născuţii de până la 3 luni trebuie să doarmă 14-17 de ore pe zi, spre deosebire de recomandarea anterioară de 12-18 ore.

Recomandările pentru adulţii de toate vârstele, de la 18 ani la peste 65 de ani, rămân neschimbate: între 7 şi 9 ore pe noapte. Recomandările pentru fiecare grupă de vârstă:

Nou născuţi (0 la 3 luni): Marja orelor de somn se îngustează la 14-17 ore pe zi (anterior era de 12-18 ore).
Bebeluşi (4 la 11 luni): Marja orelor de somn se extinde cu 2 ore la 12-15 ore (anterior era de 14-15 ore).
Copii mici (1 la 2 ani): Marja orelor de somn se extinde cu o oră la 11-14 ore (anterior era de 12-14 ore).
Preşcolari (3 la 5 ani): Marja orelor de somn se lărgeşte cu o oră la 10-13 ore (anterior era de 11-13 ore).
Copii de vârstă şcolară (6 la 13 ani): Marja orelor de somn se lărgeşte cu o oră la 9-11 ore (anterior era de 10-11 ore).
Adolescenţi (14 la 17 ani): Marja orelor de somn se lărgeşte cu o oră la 8-10 ore (anterior era de 8,5-9,5 ore).
Tineri adulţi (18 la 25 ani): Marja orelor de somn se stabileşte la 7-9 ore (nouă categorie de vârstă).
Adulţi (26 la 64 ani): Marja orelor de somn nu se schimbă şi rămâne la 7-9 ore.
Adulţi mai vârstnici (peste 65 ani): Marja orelor de somn este de 7-8 ore (nouă categorie de vârstă).

Acest studiu marchează o nouă etapă în cercetarea problemelor somnului făcută de National Sleep Foundation. „Este prima oară când o organizaţie profesională pune la punct recomandări concrete pe baza unei examinări riguroase şi sistematice a literaturii ştiinţifice mondiale care face legătura între durata somnului şi starea de sănătate, performanţa şi siguranţa personală”, a spus într-o declaraţie Dr. Charles Czeisler, preşedintele consiliului director al Fundaţiei.

Recomandările Fundaţiei au fost formulate de un panel de 6 experţi în problematica somnului şi au fost revizuite şi completate de experţi de la American Association of Anatomists, American College of Chest Physicians, American Neurological Association, American Psychiatric Association, Gerontological Society of America, Society for Research in Human Development, American Congress of Obstetricians and Gynecologists, American Academy of Pediatrics, American Geriatrics Society, American Physiological Society, American Thoracic Society şi Human Anatomy and Physiology Society.

Doar o singură noapte prost dormită poate modifica modul în care hormonii regularizează funcţia apetitului, iar incidenţa obezităţii este mai mare la persoanele care adesea nu dorm destul. În plus, poate exista o corelaţie între lipsa de somn şi lipsa de efort fizic. Observaţiile asupra unui grup de copii din Texas au arătat că acei copii care nu dorm destul noaptea pot sau sunt predispuşi să devină obezi în următorii 5 ani, notează publichealthwatch.wordpress.com. (Text: Agerpres, Foto: adevarul.ro)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.